pühapäev, 25. mai 2014

Töö, köök, voodi. Ja otsast peale.

Elu Austraalia väikelinnas kulgeb rahulikult ja muutumatult, rabame endiselt 12h päevas tööd teha. Rabama on tegelikult ilmselge liialdus, sest töö on kerge ja igav. Õnneks oleme avastanud suurepärase mooduse üksluise töö juures mõistuse säilitamiseks - audioraamatud. Mul kulub ühe raamatu kuulamiseks 1-2 päeva ning olen nüüdseks läbi töötanud kõikvõimalikke erinevaid teoseid: Steve Jobsi eluloost krimiromaanideni, kulinaariast religioonini. Andres saab “lugemisega” küll vähem tegeleda, kuid temalgi pole probleem 2-3 päevaga raamat läbi töötada. Ideaalne võimalus lisaks kätele ka aju töös hoida ja end pisut harida.
Lisaks audioraamatutele aitab tööl vastu pidada mõte rahast, mida iga nädal kõrvale õnnestub panna ja kui palju selle raha eest reisida saab. Ülemus teab väga hästi, mis meid motiveerib ja tuletab igapäevaselt meelde, kui head raha me ikka teenime ja et me ikka ära ei läheks.

Oleme nüüseks saanud ära proovida nii päeva- kui öövahetuse ning ei olegi suurt vahet, millal tööl käia. Päevavahetuses on tunne pisut inimlikum, sest magada saab öösel, mil väljas on pime ja müra vähem. Öövahetuse ajal on aga tööl õhkkond rahulikum ja puuduvad turistid, kes tehase tööd uudistamas käivad. Lisaks võib öövahetuse lõpus näha imelisi päikesetõuse, mida ei ole kahjuks võimalik meil olemas olevate seadmetega pildile jäädvustada.

Päikesetõus tehases
Päikeseloojang kodus
Päikeseloojang tehases

Ilmad on praegu ideaalsed, päike paistab konstantselt ja temperatuur jääb 22-24 kanti. Küll aga elasime vahepeal üle nädalase külmalaine, mil öine temperatuur langes 4 kraadini ning sel ajal öövahetuses töötamine ei olnud meeldiv. Lähedalasuva mäe tipus olla suisa lund nähtud. Nii külm oli, et sõitsime vabade päevade ajal lähimasse suuremasse linna Tamworthi talveriideid ostma. Loodetavasti sel talvel enam nii külmaks ei lähe.

Tamworthi ainus vaatamisväärsus - Golden Guitar

Lisaks šoppamisele oleme vabadel päevadel tutvunud looduslike vaatamisväärsustega. Käisime uudistamas Sawn Rocks-i nimelist suurt kivimoodustist, mis jättis üsna külmaks. Suur kivimürakas, mida nägi ühest küljest ja ümberringi muud huvitavat ka vaadata ei olnud.

Sawn Rocks

Viimasel nädalavahetusel matkasime mõned tunnid Waa Gorge nimeliste kaljude vahel. Ilm oli kivide vahel turnimiseks ideaalne ja selle käiguga jäime igati rahule.

Waa Gorge
Veel käisime end harimas kodulinna ajaloomuuseumis, mis on ehitatud endise vangla ruumidesse ning igasugu vanaaegset kola täis topitud. Uudistamist oli üllatavalt palju.

Vangikong
Arvuti

Tõmbasime oma tervisliku toitumise eksperimendile ka joone alla. 30 päeva jooksul kaotasime kahepeale 9 kg, enesetunne on väga hea ning oleme loomingulisemalt kokkama hakanud. Lisasime nüüd ükshaaval eemaldatud toidugrupid tagasi menüüsse, et hinnata, kuidas need enesetunnet mõjutavad. Kui piimatooted välja arvata, siis möödus “taastutvumine” üsna valutult. Elu valge jahu ja suhkruta oli aga nii hea, et neid aineid meie menüüst enam praktiliselt ei leia. Baklažaanilasagne ja suvikõrvitsanuudlid maistevad vaat et paremini kui päris pasta ning igasugu pirukad, koogid ja küpsised valmivad samuti jahu ja suhkruta (paar datlit, küps banaan või peotäis mustikaid töötavad suhkruasendajatena suurepäraselt). Oleme laiendanud oma juurviljade spektrit ning testinud selliseid “supertoite” nagu chia seemned ja quinoa. Nüüd, kus avokaadosid enam tasuta käes ei ole, siis oleme ka neid hakanud massiliselt tarbima.

Nautige sooja suve algust ja grillige meie eest ka palju liha!