Möödunud nädala võib lühidalt kokku
võtta sellega, et oleme läbinud palju kilomeetreid ja jõudnud otsapidi
järgmisesse osariiki.
Aga alustagem sealt, kus eelmine kord
pooleli jäime…
Nagu kombeks on saanud, siis ka
ülemöödunud nädalal oli meie töönädal vaid 4-päevane. Neljapäeva õhtul andis
otsad masin, mis valmistab karpe, kuhu usinad töömesilased avokaadosid sisse
laovad. Kuna esmaspäev oli riiklik püha (Labour Day ehk tööpüha), siis ootas
ees eriti pikk nädalavahetus. Nelja vaba päeva sisustamiseks otsustasime võtta
ette pika reisi Sydney-kanti, kus asub lähim arvestatava suurusega
langevarjuklubi.
Reede pärastlõunal jõudsime lõpuks
lennuväljale, kust leidsime eest vaid tobedates kostüümides lonkivad
tandemreisijad. Kohalikega rääkides saime vastuse küsimusele, miks me ei näe
endasuguseid “sporthüppajaid”. Nimelt olid ühel teisel lennuväljal toimumas
osariigi võistlused, kuhu kõik endast lugupidavad langevarjurid olid võistlema
suundunud. Veetsime siiski öö lennuväljal, lootes, et laupäeval kas või mõni
mõttekaaslane kohale ilmub, aga lootus oli asjatu ja lahkusime ühegi hüppeta.
Sydney Skydivers |
Aga me ei andnud alla. Pisut asja
uurides avastasime, et normaalsest lennukist oleks hüpata saanud ka poole tee
peal. Kuna olime liikunud nii kaugele ja Sydney oli kiviviske kaugusel, siis
otsustasime Austraalia suurimale linnale ka kiire pilgu visata. Loomulikult
otsustas Suurbritannia prints Harry meie auks külastada Sydney-t just samal
päeval. Sydney tähistas oma laevastiku 100. aastapäeva erinevate vee- ja õhushowdega,
mistõttu oli sadam ja selle ümbrus inimesi paksult täis. Liikusime massiga
kaasa ja nägime ära kuulsa Harbour Bridge-i ja ooperimaja. Kui sadam ja sealne
rahvamass välja arvata, siis oli Sydney üle ootuste sümpaatne ja ei jätnud
sugugi ülerahvastatud suurlinna muljet (võrreldes näiteks Londoniga).
Bondi Beach Sydney-s |
Harbour Bridge ja Sydney Opera House |
Meie ootused ja lootused purustati aga
kiirelt – nende suur ja kiire lennuk oli lähetatud nendele samadele
võistlustele, kus kõik eelneva klubi langevarjurid paiknesid. Sõime kõhud täis,
pesime, magasime ja tegime varavalges kiirelt sääred, sest 5-kohalisest
lennukist hüppamine ei pakkunud pinget ning mitte-klubiliikmetelt tahtsid nad
veel lisaraha ka kasseerida.
Selleks hetkeks oli üpris selge, et
hüppamisest sellel nädalavahetusel miskit välja ei tule, aga kuna olime pika
maa maha sõitnud, siis otsustasime tagasiteel veel üht-teist vaadata.
Esimestena jäid teele kenad mereäärsed
linnakesed Port Maquarie ja Forster (kus oli merre ehitatud bassein).
Port Maquarie |
Mereäärne bassein Forsteris |
Järgmisse
mereäärsesse kuurortlinna suundumiseks oli kaks valikut: kas sõita mööda suurt
teed või praamiga üle jõe ja mööda väikseid teid (30km lühem).
Milleks minna
ringiga, kui saab otse... Sõitsime praamiga üle jõe ning tõdesime, et GPS ei
eksinud, tegemist oli tõesti väikse treppi-sõidetud kruusateega. Olles
kulutanud 3.20 praamipileti peale, ei saanud me ometi otsa umber pöörata ja
jätkasime traktori kombel mööda kruusateed. Vahetult enne kruusatee lõppu käis
pauk ja kõva kolin. Andres kartis, et katuseraami külge kinnitatud varuratas on
valla pääsenud ja tahab plehku panna, aga autost väljudes selgus, et olukord on
oluliselt hullem. Varuratas tuli meil seekord ise katuseraami küljest lahti
päästa ja lõhkenud rehvi asemele panna.
Õnneks said Andrese vilunud käed ratta
enne pimedat vahetatud ja jõudsime õhtuks Crescent Head-i linnakesse. Taaskord
väga kihvt mereäärne koht.
Crescent Head |
Esmaspäeva
pärastlõunaks olime peale pikka reisi lõpuks tagasi koduses Stuarts Point-is,
kuhu me aga pikalt peatuma ei jäänud. Nimelt saime nädalavahetusel kõne
avokaadofarmist, kust teatati kahetsusega, et neil pole aimugi, millal
karbimasin korda saab ja on näha, et avokaadosid enam piisavalt palju juurde ei
tule, et meile normaalsel hulgal tööd pakkuda. Poolikute tööpäevade ja
–nädalate põhjal eeldasime juba varem, et ega seal pikka pidu ei ole, nii et
väga suure üllatusena see ei tulnud.
Teisipäeval pakkisime
karavanipargis oma asjad kokku, kinnitasime taas katusele tühjad kanistrid ning
viisime raamatukokku tagasi raamatu, mille eest 3 dollarit maksime ja mida
lugemagi ei jõudnud hakata. Hüppasime läbi ka avokaadofarmist, et ülemus saaks
täita meie farmipäevade paberid. Teise aasta viisa jaoks vajalikust 88-st
farmipäevast on meil nüüd kirjas 20. Reispassiks haarasime loomulikult kaasa ka
mõned avokaadod.
Tegime veidi
uurimistööd, et selgitada välja kus ja millised viljad parasjagu valmivad, et
otsustada järgmine sihtkoht. Hoolimata sellest, et olime just pika maa lõunast
tulnud, tundus, et see on paraku kõige õigem koht, kuhu hetkel suunduda.
Töökuulutusi läbi kammides saime kiirelt positiivse vastuse ühest
küüslaugufarmist, kust lubati tööd alates 20.oktoobrist. Farm asub napilt üle
NSW osariigi piiri ja jääb Victoria osariiki (meie kolmas osariik). Võtsimegi
taas suuna lõuna poole, ostsime teepeal Sydney-st paari uusi rehve ning
läbisime taas tohutu hulga kilomeetreid. Kuna küüslaugukorjamiseni on veel
aega, siis hoidsime töökuulutustel endiselt silma peal ning saimegi pakkumise
asuda tööle seafarmi (et mitte öelda sigalasse, sest see kõlab hullemalt, kui
tegelikult on). Seafarm oli küüslaugufarmist vaid kiviviske kaugusel,
arvestades vahemaid, mille olime juba läbinud. Sõitsime veel ca 3h lõunapoole
ja jõudsime Yarrawalla nimelisse asulasse (kus ei asu peale sigade suurt
midagi). Äärmiselt sõbralik ja jutukas farmer Jarad tegi meile pooletunnise
ekskursiooni, näitas kõikvõimaliku suurusega roosasid ja rõõmsaid põrssaid,
rääkis farmist ja tööülesannetest. Kokku on siin üle 20 000 sea ning seda peetakse
keskmise suurusega kasvatuseks. Jah, siin haiseb, aga pooltki mitte nii
hullustki, kui me kartsime ja Eestist mäletasime. Ajad on ka seakasvatuses
edasi läinud, kasutatakse automaatseid söötmis- ja ventilatsioonisüsteeme ning
seasitast eraldatakse metaani, mille põletamisel toodetakse elektrit.
Kuna tööle asume
alles esmaspäeval, siis reaalsest tööst saate ülevaate järgmisel korral.
Esialgu elame farmi territooriumil karavanis, mis on võrreldes autoga päris
suur samm edasi. Peale tuhandeid kilomeetreid autos istumist ja magamist kulub
vaheldus ära. Kui otsustame siia pikemalt tööle jääda, siis on võimalus hakata
ka naaberkülas tuba rentima.
Mobiililevi siin ei ole, internetist rääkimata, lähimad leviga linnad on 55-80km kaugusel. Aga esimest korda Austraalias oldud 1,5 kuu jooksul on meil telekas!
Mobiililevi siin ei ole, internetist rääkimata, lähimad leviga linnad on 55-80km kaugusel. Aga esimest korda Austraalias oldud 1,5 kuu jooksul on meil telekas!
Ajutine kodu |
Esialgu on plaan
nädalake sigadega töötada ja siis otsustada, kas jääme siia või liigume edasi
(tegelikult küll tagasi) küüslaugufarmi, kus nädala pärast hooaeg lahti läheb.
Seafarmi postkast |
Cheers!
Nonton Pertandingan Sabung ayam bangkok Live in Filipina !
VastaKustuta