teisipäev, 10. september 2013

Rändurielu

Neljapäeval vahetasime linnaelu tõelise rändurielu vastu. Peale Brisbane-st lahkumist võtsime suuna Murwillumbah-nimelise linna poole, kus asus meile lähim New South Walesi osariigi autoregistrikeskus. Ostsime auto küll Queenslandi osariigis, aga regisreeritud on ta kõrvalosariiki ning ümberregistreerimine oleks oluliselt piinarikkam ja kulukam, kui võtta ette 1,5 tunnine sõit teise osariiki. ARK küll nõudis tõendit elukoha kohta, aga piisas sellest, et pangas oma aadress NSW osariigi aadressi vastu vahetada ja ARK-le pangaväljavõte esitada.
Kulus 20 minutit/54 dollarit ning auto on nüüd ametlikult meie oma.
Tähistasime seda superburgeritega, mis olid oma nime väärilised ja sisaldasid lisaks klassikalisele pihvile, juustule ja kapsasalatile veel praemuna, peeti, porgandit, ananassi, peekonit ja praesibulat.

Superburger
Edasi olime paraja dilemma ees – kas sõita põhja või lõuna poole tööd otsima. Valisime kuldse kesktee ja suundusime hoopis läände ning sõitsime ca 260km sisemaale, linna nimega Stanthorpe. Stanthorpe on tuntud, kui Queenslandi veinipealinn (ca 50 veinimeistrit) ja kõrgeim punkt (1000m merepinnast). Oma kõrguse tõttu on siin ka külmem kui ülejäänud osariigis, talvel võib temperatuur kukkuda koguni 0-kraadini ning sadada ka lund. Hetkel on päevad palavad ja õhtud jahedad.

Terve teekond Stanthorpe-I kulges käänulisi teid pidi mägedes, kus erilist kiirust arendada ei olnud võimalik. Tänu sellele jõudsime sihtkohta oodatust pisut hiljem ja juba pimedas. Ei jäänud palju puudu, et oleksime alla ajanud oma esimese känguru, aga seekord oli känguru kiirem kui meie Punane Pistrik. Et mitte pimedas edasi sõita, valisime ööbimiskohaks tasuta teeäärse peatumisala, kus õnnistasime sisse inglastelt autoga kaasa saadud gaasipliidi.

Järgmisel päeval käisime juttu rääkimas kohalikus tööbüroos ja working hostelis (seljakotiränduritele mõeldud majutusasutus, kes saab hästi läbi kohalike farmeritega ning tänu sellele saab ränduritele ka tööpakkumisi vahendada). Jutt oli mõlemas kohas sama: ei ole veel tipphooaeg ja tööd liigub vähe. Põhiliselt on siin linnas tööd pakkuda õunafarmides, aga seal läheb töö hoogsamalt lahti alles novembris.
Mõlemas asutuses on eestlased väga hinnas ning hosteli peremees Glen suisa Tallinnaski ära käinud ning kiitis meie vanalinna.

Kuna tahtsime päevavalges lõpuks oma autos olevast kraamist selgema pildi saada, siis sõitsime nädalavahetuseks mõned kilomeetrid linnast välja treileriparki. Ladusime autost kogu kraami välja ning seda oli PALJU.

Viskasime ära mõned esemed, mille kasutusotstarvet me tuvastada ei suutnud ning paigutasime ülejäänud asjad oma käe järgi tagasi.
Treileripargis magasime oma autos, kuhu on meisterdatud üle ootuste mugav voodi, mis ei jää ilmselt tavavoodile grammigi alla. Boonusena oli meil tore austraallasest naabrimees Russell, kes juba 5 nädalat Stanthorpe-s tööd üritab leida. Tema värbamise vastu räägib muidugi see, et ta on juba küllaltki vana, suitsetab nagu loom ning jäi hiljuti ilma ka juhilubadest. Aga muidu on ta tore ja sõbralik ning jagab igasugu häid nippe.

Kui peale tööbüroo ja hosteli külastust jäi mulje, et tööd ei pruugi mitu nädalat saada, siis järsku hakkas pakkumisi uksest ja aknast tulema. Kõigepealt saime kõne tööhostelist, kust pakuti võimalust ööbida nende juures 2 nädalat, mille jooksul nad üritavad meile tööd leida ja kui see ei õnnestu, siis maksavad 1 nädala majutusraha tagasi.
Macdonaldsis internetti kasutades leidsime meili pealt vastuse ühest avokaadofarmist, kuhu mõned päevad varem CV-d saatsime. Peale mõnd kiiret meilivahetust oli asi otsustatud, sõidame 5 tunni kaugusel asuvasse Stuarts Point-i ja proovime tööd avokaadofarmis. Alustuseks 2-päevane tasustatud prooviperiood ja sobivuse korral töö kuni 3 kuuks.
Teel Stuarts Pointi saime kõne ka Stanthorpe-i tööbüroost, kust pakuti meile tööd taimede harvendajatena. Tingimused üsna sarnased avokaadofarmiga, aga tagasi ei hakanud sõitma ja jäime hetkel avokaadodele kindlaks.

Järgmine postitus juba tööinimestena. Aga nagu arvata oli, siis on väljaspool suurlinna kehvasti nii mobiililevi kui internetiga. See postitus ootas ka mitu päeva interneti saabumist..

1. Punasse pistriku väledusele ma ka ei oleks panustanud :D ja ma vaatan et teil on selle koliga Austraalias sama värk nagu kodumaalgi: ikka kuhjaga:D. Tarkusetera ka avokaadofarmi: palju avokaadot võib põhja alt ära lüüa!
    Teemar

Vastused
    1. Auto on väle, aga känguru veel väledam. :)
      Püüame siis avokaadodega mitte liialdada. Võtsime täna mõned endale küpsema, eks paari päeva pärast paistab, mis saab..

Kustuta
  2. Bandar Taruhan Piala Dunia Rusia 2018
    UNTUK INFO LEBIH JELAS SILAHKAN HUBUNGI KONTAK DI BAWAH INI :
    wechat : bolavita
    line : cs_bolavita
    whatup : +6281377055002
    BBM: D8DB1C57

VastaKustuta
  3. www.bolavita.site Penyedia Bursa pasaran Terbaik dan Jadwal Bola Update setiap Hari !

Menerima pembukaan user id baru untuk pasang taruhan bola secara online !

Dapat di akses menggunakan Smartphone kesayangan anda ! Mudah dan Aman !

Minimal Deposit hanya 50ribu ! Bonus Deposit New Member sebesar 10% !

Transaksi 24 Jam Online Tanpa Libur ! Daftarkan diri kamu sekarang juga !